Eier jeg alarmen?

  • Ja, alarmanlegget er ditt etter 1 år.

Har dere bindingstid?

  • Ja, det er 1års bindingstid.

Er service inkludert i abonnementet?

  • RBR gir 2 -to års garanti på produkter, som innebærer at RBR reparerer eller bytter produkter som har teknisk feil. Teknisk feil som skyldes abonnenten eller noen abonnenten svarer for, omfattes ikke. Overstående garantier gjelder om eier på reklamasjonstidspunktet har et aktivt abonnement. Garantien gjelder ikke kodebrikker, eller i tilfeller hvor service eller andre inngrep i anlegget er utført av personer som ikke er autorisert av RBR. Garantien gjelder ikke batterier. 

Det lyser en gul lampe på min sentralenhet, hva betyr det?

  • Trykk på OK flere ganger på sentralenheten. Systemet kommer da til å vise hva som er feil i displayet.

Kan jeg bytte batterier selv?

  • Ja, men vi anbefaler at du bestiller batteriservice fra RBR. Hvis du bytter selv anbefaler vi at du bytter alle batteriene samtidig og at du benytter litiumbatterier.

Er det garanti på batteriene ved batteriservice?

  • Det gis seks måneder garanti på batteriene i komponentene og to års garanti på sentralbatteri.

Hvordan avstiller jeg en alarm?

  • Deaktiver alarmen fra panelet eller fjernkontroll, ring så til vaktsentralen på 76 11 41 00 og oppgi din adresse samt kodeord.

Hva gjør jeg om jeg vil endre kodeord eller kontaktinfo?

  • Om du vil endre din instruks eller øvrige endringer kontakter du alarmavdelingen hos RBR på mail  eller 954 36 627 mellom 08.00 og 15.00 alle hverdager.

Hva om jeg skal renovere eller pusse opp?

  • Alarmen har sabotasjealarm, så før du nedmonterer eller åpner et komponent må du ringe vaktsentralen på 76 11 41 00 eller ta kontakt med RBR så kan vi hjelpe deg.

Hva skjer ved strømbrudd?

  • Alarmen har backupbatteri som drifter alarmen ved strømbrudd.

Tilbyr dere alarm selv om jeg ikke bor i enebolig?

  • Ja. Ta kontakt så lager vi en alarmpakke som passer ditt behov.  

Kan jeg koble til flere produkter etter installasjon?

  • Du kan utvide ditt alarmsystem senere. Du betaler kun for utstyret. Kontakt alarmavdelingen på telefon 954 36 627 eller e-post 

Hvor ofte må jeg teste alarmen?

  • Alarmanlegget bør testes en gang i måneden. Kontakt alarmsentralen for du tester.

Hvordan tester jeg alarmen?

  • Alarmen er sabotasjesikret. Test alarmen ved å utløse innbruddalarm eller nødalarm.